Adventní radost ????????

Myslela jsem, že budu psát o 3. neděli adventní, tzv. Gaudete, to je latinsky Radujte se. Chce se nám naznačit, že narození Ježíšovo už je blízko, a také se v ten den čte při Mši svaté z listu svatého apoštola Pavla Filipanům  "Radujte se"! Ale pak jsem se dozvěděla, že v tento den odešel k Pánu otec Jiří Skoblík, můj zpovědník, a tak mi bylo smutno. Vím, že je v nebi, a že pro něho je to opravdu radost být s Pánem, ale mě odešel již druhý blízký člověk v tomto roce. Copak nemůžu být smutná? Dá se můj smutek nějak skloubit s výzvou radujte se? 
 Čeština má krásné slovo "vtělení". Bůh se o Vánocích vtělil, tzn. vstoupil v-tělo. A v tom těle prožíval stejně jako my  bolesti, trápení a nemoci.
A v tomto zuboženém těle se dovlekl na Kalvárii, zabil náš hřích na svém těle a Vstal z mrtvých  s tělem, které už neprožívá žádnou bolest ani nemoc. A tak je to  s otcem Skoblíkem i s Josefkou. Už je nic nebolí a netrápí. A to je naděje i pro mne a pro každého křesťana - už nás nic nebude bolet ani trápit, budeme proměněni.  A jaké to bude?  Moc fajn!



 

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vytmelení archy

desky na ikony

Marnost nad marnost?