léto

 

Ještě jsem nepsala o tom, jak trávíme léto.
 Již několik let vyjíždíme z kláštera ven. A to proto, že máme malý klášter a  miniaturní zahradu (máme dovolení chodit na procházky po Lysolajích nebo jezdit  na kole). Život v malé komunitě je velmi intenzivní, natož pak ještě v malém prostoru. Od rána do večera jste stále se stejnými lidmi!! Máme se pochopitelně rády, ale ponorka vždy hrozí. A navíc pracujeme doma, takže nemáme moc výběhu!!! A tak, abychom předešly nějakým fyzickým nebo psychickým problémům, jezdíme si odpočinout mimo komunitu (mimochodem to praktikují i kláštery ve světě, byť mají velký klášter i zahradu). Každá sestra si jezdí odpočinout tam, kde jí to nejvíce vyhovuje. K rodičům, na hory, k vodě, do jiného kláštera apod. Já jezdím posledních pár let za rodnou sestrou na Šumavu, kde má se svým manželem chalupu,  a pak do Brna. To vymyslela Josefka. Naše sestry dominikánky tam mají internát, který je o prázdninách volný a jsou tak laskavé, že nám poskytují střechu nad hlavou a další milé vymoženosti. Dělaly jsme výlety po Brně a okolí, a pak jsme chodily na koupaliště, které je od internátu asi10-15 minut pěšky!!! Josefka byla výborný plavec. Uměla plavat prsa i kraula, takže vždy "udělala" svých 40 bazénů. Já na plavání moc nejsem, mě stačí se trochu namočit, ale miluji ležet na slunci a vpíjet  uzdravující sluneční  paprsky. Tím se opravdu uvolním!! Před svou smrtí mi Josefka kladla na srdce, abych do Brna jezdila i nadále. A já její přání plním s kamarádkou, která také ráda plave a chodí se mnou po památkách. 

Pán Ježíš říká právě tuto neděli v evangeliu říká svým učedníkům "pojďte stranou a trochu si odpočiňte" (Marek 6 kapitola). Sám totiž na svém těle poznal co je to únava, stres, napětí, bolest....
Přeji tedy i Vám, abyste si odpočinuli a načerpali síly!!








Populární příspěvky z tohoto blogu

Vytmelení archy

desky na ikony

Marnost nad marnost?